افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات بسته شدن پرونده ۷ سارق در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۰۳۵۴
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
جزئیات بسته شدن پرونده ۷ سارق در مشهد
سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیاتی از پرونده هفت سارق و مال‌خر به اتهام ۶۸ فقره سرقت در مشهد و حوالی شهر را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وجه اشتراک زندگی بیشتر سارقان اعتیاد است، عادتی که نه‌تن‌ها خودشان را از شکل و قیافه انداخته و روز و شبشان را یکی کرده است، بلکه سبب از هم گسیختن زندگی خانوادگی‌شان شده و نگاه منفی جامعه و برچسب مجرم بودن برای ابد بر پیشانی‌شان نشسته است. حالا در این میان، پلیس مشهد و استان روزانه تعدادی از این سارقان را دستگیر و شرشان را از سر شهر کم می‌کند، اما وجود یک معادله چندمجهولی، دوباره این مجرمان را جری‌تر از قبل به دامن شهر بازمی‌گرداند و روزشان را از نو شروع می‌کنند.

البته با هوشیاری شهروندان و بررسی نقاط ناامن زندگی‌شان موجب شده تا برخی از این سارقان به روستا‌های چسبیده به مشهد هجوم ببرند و صدای نتراشیده و نخراشیده چهچهه مستانه‌شان این‌بار از روستا‌هایی همچون برزش‌آباد، چهچهه، ناظرآباد، کلاته قربان و... به گوش مردان قانون برسد. حالا سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیاتی از پرونده هفت سارق و مال‌خر به اتهام ۶۸ فقره سرقت در مشهد و حوالی شهر را تشریح می‌کند.

سرقت مغز خودرو‌ها

می‌خواهد قیمت کامپیوتر خودرو ۱۰ میلیون تومان یا یک میلیون تومان باشد، برای آنها فرقی نمی‌کند. حتی نوع خودرو و مدل جدید و قدیم بودنش برایشان تفاوتی ندارد. فقط می‌دانند که به جای سرقت باتری خودرو‌ها که سنگین و بدبار است، باید قطعات کوچک‌تری همچون کامپیوتر (ECU) یا همان مغز خودرو را بدزدند که هم گران‌تر و هم جابه‌جایی‌اش راحت است. 

البته این سارقان پس از دست‌یافتن به کالای سرقتی، در نهایت آن را به ثمن بخس به مال‌خر می‌فروشند تا فقط هزینه چند وعده نشئه‌شان را جفت و جور کنند. در پیگیری پرونده‌های سرقت از خودرو‌های سواری در محدوده کلانتری امام‌رضا (ع) مشهد، افسران این کلانتری چند روز پیش هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان شهید حنایی مردی جوان را در حال سرقت کامپیوتر یک دستگاه سواری پژو مشاهده کردند و بلافاصله برای دستگیری وی وارد عمل شدند. 

متهم سی و دو ساله به محض دیدن خودرو پلیس از محل متواری شد که پس از طی مسافتی کوتاه دستگیر و در بازرسی از وی یک دستگاه کامپیوتر سرقتی خودرو کشف شد. متهم پس از انتقال به کلانتری با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه طی چند مرحله بازجویی و رویارویی با تصاویر به دست آمده از او در تعدادی از سرقت‌ها به ۹ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف کرد. متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارق جاده شترک زانو زد

هر چه از مرکز شهر دورتر، احتمال دستگیری و گرفتاری کمتر؛ این منطق اشتباه برخی سارقان است و با همین نگاه خود را به روستا‌های اطراف شهر یا جاده‌های خلوت رسانده و پس از شناسایی سوژه‌هایشان به سراغ آنها رفته و هرچه را بتوانند سرقت و دود هوا می‌کنند. در پی گزارش سرقت‌های سریالی از انبار‌ها و باغ‌ویلا‌های محدوده جاده شترک، روستای هلالی و روستای برزش‌آباد، پیگیری موضوع در دستورکار مأموران انتظامی پاسگاه هلالی قرار گرفت. مأموران با تقویت گشت‌های شبانه در مناطق آسیب‌پذیر، متهم را در حال بریدن کابل برق یک انبار مشاهده و قبل از فرار وی را دستگیر کردند. 

متهم بیست و پنج ساله که دارای چند فقره سابقه سرقت است در رویارویی با ادله و مستندات پلیس به ۲۳ فقره سرقت از انبار‌ها و باغ‌ویلا‌های محدوده جاده شترک، روستای هلالی، روستای برزش‌آباد و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر اعتراف کرد. با اطلاعات به‌دست آمده مأموران پاسگاه هلالی با هماهنگی مقام قضایی مال‌خر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد زیادی اموال مسروقه کشف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

ایجاد باغ‌ویلا‌هایی برای سرقت!

این سارقان نیز همچون هم‌پالکی‌های خود با این پیش‌فرض که پلیس نظارتی بر روی روستا‌ها ندارد، راهی جاده گلبهار شده و به دار و ندار روستاییان و به‌ویژه باغ‌ویلا‌های خالی از سکنه که حتی نگهبان نیز نداشتند دستبرد می‌زدند. در پی گزارش چند فقره سرقت وسایل از باغ‌ویلا‌های محدوده روستا‌های سلطان‌آباد، ناظریه و چهچهه، پیگیری موضوع به‌طور ویژه در دستورکار مأموران انتظامی پاسگاه سلطان‌آباد قرار گرفت. 

در بررسی آخرین سرقت مشخص شد که سارقان شبانه با نفوذ به داخل یک باغ‌ویلا تعداد زیادی لوازم شامل اجاق گاز، یخچال، سه تخته فرش و... را سرقت کرده‌اند. مأموران پس از چند شبانه روز گشت‌زنی در مناطق آسیب‌پذیر سرانجام شب گذشته متهمان را در حال خارج شدن از یک باغ در محدوده منطقه نهر گناباد مشاهده و قبل از فرار از محل، آنها را دستگیر کردند. 

دو متهم دستگیرشده که اعتیاد به موادمخدر دارند پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌ها و رویارویی با ادله و مستندات موجود به چهارده فقره سرقت از باغ‌ویلا‌های محدوده روستا‌های سلطان‌آباد، ناظریه، چهچهه، کلاته‌قربان و عبدل‌آباد اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

اعتیاد روی ترک دوچرخه

در آستانه چهل سالگی باشی و اعتیاد دمارت را درآورده باشد، به هر دری می‌زنی تا خودت را در جامعه حفظ کنی، حتی اگر به دله‌دزدی بیفتی و دوچرخه نوجوانان را از سطح شهر سرقت کنی. ماجرای سرقت‌های سریالی دوچرخه در هسته مرکزی شهر، مأموران کلانتری شیرازی را راهی سطح شهر کرد.

 مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی با گشت‌زنی هدفمند در مناطق آسیب‌پذیر سرانجام صبح چند روز گذشته متهم را در حال بریدن قفل یک دوچرخه مشاهده و قبل از فرار از محل، وی را دستگیر کردند. متهم سی و هشت ساله که فردی سابقه‌دار و معتاد است در بازجویی‌ها و رویارویی با ادله و مستندات کشف شده به هفت فقره سرقت دوچرخه از سطح معابر عمومی و فروش آنها به افراد مال‌خر در بازارروز‌های سطح شهر مشهد اعتراف کرد.

قفل‌هایی که سارقان را جذب می‌کنند

قفل‌های کتابی از حدود ۱۵۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان در بازار وجود دارد. قفل‌هایی که قیمت‌های نجومی‌شان گاهی نه تنها می‌تواند جلو سارقان را بگیرد که از قضا همین قفل‌ها خودشان تبدیل به طعمه‌ای لذیذ برای سارقان می‌شود. در پی وقوع چند فقره سرقت قفل مغازه در محدوده بولوار مصلی، چمن و محمدآباد، شناسایی و دستگیری متهم به سرقت به‌طور ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. 

مأموران دایره تجسس کلانتری مصلی با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها گشت‌های هدفمندی را در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کردند و سرانجام ساعت چهار بامداد روز گذشته متهم را در حال بازکردن قفل‌های یک مغازه مشاهده و قبل از فرار از محل، وی را دستگیر و در بازرسی از او چهار قفل کتابی مسروقه کشف کردند. متهم پنجاه‌ساله پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های به عمل آمده به پانزده‌فقره سرقت قفل‌های کتابی از مغازه‌های هسته مرکزی شهر مشهد اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->